Bağışıklığı Güçlendiren 10 Gıda

Hava sıcaklıklarındaki ani değişimlere vücudun hızlı bir şekilde uyum sağlayamaması, bağışıklık sistemini olumsuz etkileyerek hastalıklara davetiye çıkarıyor. Bu dönemde en sık görülen rahatsızlıklardan biri olan gripten korunmanın yolu ise günlük yaşamda alınacak bazı önlemlerle vücut direncini artırmaktan geçiyor. 

Bağışıklık sisteminizi beslenme yönteminizi ve yaşam tarzınızı değiştirerek güçlendirebilirsiniz. Stresten uzak durmak, iyi uyumak, sigara içmemek, alkolü azaltmak, spor yapmak, bağışıklık sisteminizi yormayacak alışkanlıklar. 

Biz de sizin için bağışıklık sisteminize iyi gelecek gıdaları bir araya getirdik. Tabii ki bunlar doktor tavsiyesi değil. Bir rahatsızlığınız olduğunuzda doktora başvurmayı ihmal etmeyin. 


1. Zencefil 
Zencefilin enfeksiyon azaltıcı etkisi vardır. Taze zencefil B6 vitamini, C vitamini, kalsiyum, demir, magnezyum, fosfor, potasyum, manganez ve lif açısından zengindir. Zencefil eski çağlardan günümüze çok sık tüketilen bir besin. Vücudu sıcak tutar ve akciğerlerde toksin birikimine engel olur. O yüzden öksürüğe, boğaz ağrısına, gribe çok iyi gelir. Çayların yanında yemeklerinize de taze zencefil katabilirsiniz. 



2. Yeşil Çay 
Yeşil çayda siyah çaya göre çok daha fazla antioksidan bulunur. Yeşil çay, hem E hem de C vitamini içerir. Yapısındaki flavanoidler sayesinde kalbi güçlendirir, kan şekerini dengeler. İçerdiği antioksidanlar sayesinde kanseri önler, bağışıklık sistemini güçlendirir. Her sabah bir bardak yeşil çay, kilonuzu korumanıza da yardımcı olur. İçine bir küçük demet biberiye de atabilirsiniz. 



3. Kuşburnu 

Kuşburnu güçlü bir antioksidan. Soğuk algınlığı tedavisinde de yararlı. İyi bir C vitamini kaynağı ve bağışıklık sisteminin güçlendirilmesinde etkilidir. Kan basıncını düzenlerken idrar yolu hastalıklarına karşı da koruyucu etkisi bilinmektedir. 



4. Ekinezya 
Ekinezya doğrudan bağışıklık sistemini güçlendirir. Genellikle soğuk algınlığı ve gribal enfeksiyonlar gibi durumlarda kullanılan ekinezya, güçlü bir antiviral (virüs öldürücü) de aynı zamanda. Bağışıklık sistemini uyardığı için kışın çay karışımlarından eksik etmememiz gereken bitkilerin başında geliyor. Özellikle uçuğunuz varsa bol bol ekinezya tüketmelisiniz. 



5. Tarçın
Tarçının, vücuttaki iltihap ve şişliklere iyi geldiği, vücudun direncini artırdığı kabul ediliyor. Bala tarçın katılarak yenmesi de özellikle soğuk kış günlerinde hastalıklara karşı korunmak için birebir. Laf aramızda, tarçının kan şekerini de düzenlediği biliniyor. Abartmamak koşuluyla, tarçını günlük yaşamınızda bir alışkanlığa dönüştürmek faydalı. 



6. Brokoli
Kükürtlü sebzelerden brokolinin hoşlanmayanı çok olsa da kışın buzdolabınızdan eksik etmemeniz gereken sebzelerden biri. İçerdiği sulforan maddesi ile antioksidan etki gösterir ve bağışıklık sistemini uyarır. C vitamini ve E vitaminini bir arada içerdiği için de bağışıklık sistemini kuvvetlendirir. 



7. Pırasa 

Soğangillerden pırasa; bağışıklık sistemini güçlendirir ve enfeksiyonlara karşı korur. Pırasa boğaz enfeksiyonlarına karşı kullanılan geleneksel çözümlerden biri aynı zamanda. Folik asitten yana zengin olan pırasa, gebeler için vazgeçilmez bir besindir. İçeriğindeki K vitamini ve potasyum da cabası… Böreğe katın, soğan yerine ku
llanın, yeter ki kullanın. 



8. Sarımsak


Araştırmalar sarımsağın enfeksiyonla mücadele eden beyaz hücreleri harekete geçirdiğini gösteriyor. Sarımsağın içindeki kükürt bu hücreleri stimüle ederek bağışıklık sistemini daha savaşçı hale getiriyor. Taze sarımsağın, pişmiş sarımsağa göre bağışıklık sistemini daha fazla güçlendirdiği biliniyor. Dolayısıyla bir diş taze doğranmış sarımsağı yemeğe yemek piştikten sonra ekleyin. 



9. Kefir

Yoğurttan daha besleyici olan bu Kafkas içeceği iyi bir koruyucudur. İçerdiği probiyotiklerle bağışıklık sistemini güçlendirir. Bunun yanında metabolizmayı hızlandırmaya yardımcı olur. Kefir, bol miktarda B vitamini, kalsiyum ve fosfor içerir. Ayrıca probiyotiklerle zararlı bakterilerin bağırsak duvarına yapışmasını engellemeye yardımcı olur. 



10. Zerdeçal 

İşte kışın her yemeğe katmaktan kaçınmamanız gereken bir baharat daha. Zerdeçal, bir mucize baharat. Kanserden, bir bağışıklık sistemi uyarısı olan uçuktan korunmak isteyenlerin düzenli tüketmeleri gereken, hem bağışıklık sistemini güçlendiren hem de vücudu toksinlerden arındıran etkisi var zerdeçalın. İster çaylara isterseniz de yemeklere birer çay kaşığı katmanızda hiçbir mahsur yok. Zerdeçal köri baharatının yapımında kullanıldığından özellikle et yemeklerinde kullanması zor bir baharat değil. 



Peki ya siz bağışıklık sisteminizi nasıl koruyorsunuz? Bizimle paylaşın...


Yorumlar

Yorum Gönder

Bu konuda Fikrinizi Paylaştığınız için Teşekkür Ederiz