Lepistes Balıklarım ölüyor, lepistes neden ölür, balıklarda bakım nasıl olmalı

Lepistes Balıklarım ölüyor, lepistes neden ölür, balıklarda bakım nasıl olmalı

Burada bulunuyorsanız sizlerde aynı sorunu yaşıyorsunuz demektir. Öncelikle yıllardan beri lepistes balığı beslemekteyim. Defalarca ölümler nedeniyle başka tür'e geçmek istesemde lepistes hastalık yaptı ve lepistes ile devam ettim. 

Lepistes balıkları çok hassas balık olması sebebiyle çoğu kişi pek beslemek istemez fakat canlı doğuran olması ile birlikte ilgi çeken bir balık, yavruları görünce seviniyor insan doğal olarak fakat ayrı yerde durmaz ise yada saklanacak bir yer bulamaz ise olgun lepistesler tarafından canlı yem oluyor. Tabiki bu doğanın kanunu bu "Büyük balık küçük balığı yer" neyse konumuz'a geçelim. 

Lepistes Balıklarım neden ölür. 

1. Lepistes balıkları ısıya karşı hassas balıklardır ve kesinlikle ısıtıcı kullanılmalıdır. 

Isı derecesi 22 ve 28 arasında kalmasını tavsiye ederim. Benim bulunduğum yer hava şartları bakımından soğuk olduğu için kış aylarında 26 derecede bakıyorum yaz aylarında ise 24 dereceye alırım. 

2.Su değişimi ve dip çekimi 

Örneğin. 100 lt bir akvaryumda su değişimi en fazla %25 yapılmasını tavsiye ediyorum. Dipteki pislikleri ise kumu çok karıştırmadan yüzeysel olarak yaparsanız kum içindeki bakteri kültürüne zarar vermemiş olursunuz. 

Su değişimi yapmadan evvel boşaltılacak suyu en az 3 ya da 5 gün kapak açık şekilde bekletin, ben balkona koyup kapak kısmını sadede üzerinde kalsın diye bırakıyorum. Amaç ise toz ve pislik kaçmasın diye tülde kapatabilirsiniz. 

Bunu yapmanızdaki neden su içindeki klorun sudan uçması ve balıkların etkilenmemesi için yapıyorum. Daha sonra suyu evde altına halı, karton tarzı birşey koyup suyun zeminden gelen soğukluğu koruyor ve oda sıcaklığında akvaryuma döküyorum. Bu şekilde hiç bir sorun yaşamadım. 

3. Aşırı yem atmak, yemlemek

Lepistesler hassas demiştim forumları okuyorum bazen ya da Facebook yorumlarında gönderilerinde vs. Sebepler hep aynı artemia + yem + protein aslında balıklara sürekli protein yüklemek onların ölümüne neden oluyor bu yüzden ara sıra hatta haftada 2 kez doğal yöntemler ile beslemekte fayda var. Nedeni ise fazla protein tüketen balık kabız olur şişer ve ölür. Doğal yemler ise kabızlığa iyi gelir idrarlarını yapmasında sorun yaşamaz ve saglıklı olur. 

Doğal yemler. Haşlanmış ıspanak, haşlanmış bezelye... 

Yemleri günlere yayın mesela 3 günde bir doğal yem verilebilir. Tabi bu balıkların durumuna göre verilebilir. Kısa bir hatırlatma ıspanak kaynatıldığında suyunu bir kaç kez süzüp temiz su ile yeşil suyu yok edin daha sonra akvaryuma ekleyin amaç ise akvaryum suyunu bozmasın diye ilk kez yaptığımda yemyeşil olmuştu. Söylediklerim denenmiş olup tamamen sizlere faydası olması iledir. 

4. Bakteri ile kuyruk erimesi

Arkadaşlar bu konu çok uzun aslında kısa bir bilgi vereyim bakto tab diye bir tablet var suya direk atılıyor. Fakat tavsiye etmiyorum nedeni ise bazen sadece bir balıkta oluyor o yüzden etkilenen balığı ayrı yerde beslenme yapıp bu ilacı kullanabilirsiniz. 

Tabiki böyle bir soru var ise akvaryum suyunun 4 gün ara ile %25 yapınız. Ve balık ekleme yapmayınız.

Şuanda aklıma gelenler bunlar. Sorun yaşarsanız yorum atabilirsiniz cevap veririm. 

İsteğinize göre : Balığım ne zaman doğurur.? Balığımın cinsiyeti nedir.?
Akvaryum'da lepistesler için hangi bitkiler tercih edilmelidir. ?

Bu tür soruların cevaplarını talep olursa yazarım. 

👉Lepistes Balıklarım ölüyor, lepistes neden ölür, balıklarda bakım nasıl olmalı. 

👉Önemli Duyuru 👈
Yayınlarımızın izinsiz kopyalanıp paylaşılması kapsamında tesbit edilenlere 5846 kanun gereği cazai işlem uygulaması yapılmaktadır.

Bizleri tavsiye edebilirsiniz.

Yorumlar

Adsız dedi ki…
hocam balıklardaki kabızlık sorunu çözüldü. balıklar sürekli yavruları yiyor ne yapabiliirm yavruluk hariç
Martyr14 dedi ki…
Yavruluk alabilir ya da Lepistes otu kullanabilirsiniz. Rafya koyabilirsiniz. Maalesef lepistes yavru yiyor